fbpx
X
August 10, 2023

بیانیه نایاک در رابطه با انتقال زندانیان ایرانی-آمریکایی به یک هتل در ایران

واشنگتن دی سی – جمال عبدی، رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکایی (نایاک)، در رابطه با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه شهروندان ایرانی-آمریکایی دوتابعیتی از حبس ناعادلانه خود در ایران به مرخصی فرستاده شده‌اند، بیانیه زیر را صادر کرد:

مرخصی این شهروندان ربوده شده خبر بسیار خوشایندی است و امیدواریم که اولین قدم برای آزادی آنها باشد. این شهروندان ایرانی-آمریکایی به ناحق بازداشت شده‌اند و باید بطور کامل از این حبس ناعادلانه آزاد شده و به خانه بازگردند. تصور درد و هجران جبران ناپذیری که آنها تجربه کرده‌اند دشوار است و امیدواریم بازگشت آنها به آغوش عزیزانشان مرهمی بر این درد جبران ناپذیر باشد. ما از اینکه دولت بایدن آزادی این شهروندان را در اولویت قرار داده و با  تلاش‌های دیپلماتیک مداوم و همکاری با دولتهای میانجی در منطقه‌ برای آزادی آنها تلاش کرده دلگرم هستیم. 

توافق برای آزادی این شهروندان در ازای رفع انسداد از سرمایه‌های ایران که به دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود شده‌اند – در صورت صحت – توافقی برد – برد است. دسترسی مردم ایران به غذا و دارو و کاهش درد و رنج شهروندان ایرانی از منظر انسانی و حقوق بشر بسیار حیاتی است. 

جبران عمر از دست رفته زندانیان ربوده شده غیرممکن است، اما امیدواریم این مرخصی زمینه‌ساز آزادی کامل آنها باشد و روزی برسد که همه زندانیان سیاسی و عقیدتی از زندان‌های جمهوری اسلامی آزاد شوند.

###

Back to top