fbpx
X
May 8, 2023

نایاک از تصویب لایحه تبعیض آمیز فلوریدا که شهروندان «کشورهای مدنظر» را هدف قرار می‌دهد عمیقا ابراز تاسف کرد

Read this statement in English

واشنگتن د‌ی‌سی – جمال عبدی مدیر سازمان نایاک در واکنش به تصویب قانون تبعیض آمیز ایالت فلوریدا که هدف آن محدود کردن فروش املاک و مستغلات به اتباع «کشورهای مدنظر» از جمله چین، روسیه، ایران، کوبا، کره شمالی، ونزوئلا و سوریه است بیانیه زیر را صادر کرد

فرماندار ایالت فلوریدا آقای ران دِسَنْتیس به جمع ایالت هایی پیوسته که به دنبال تبعیض آشکار علیه جوامع مهاجر هستند و این تبعیض ها به احتمال قوی در توان مهاجران برای خرید ملک، که رویای هر کسی است که به آمریکا مهاجرت کرده، تداخل ایجاد خواهدکرد. تصویب این قانون بخشی از یک حمله مغرضانه به حقوق مدنی آمریکایی هاست که این روزها در بسیاری از ایالت ها شاهد آن هستیم و این حرکت ها یادآور قوانین دیگرهراسانه‌ای نظیر Alien Land Laws در قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی است.

دِسَنْتیس و سایر نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا احتمالا فکر می کنند که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 دستاویزی مشابه قانون  Muslim Ban (یا قوانین منع مسافرتی که علیه چند کشور مسلمان در زمان دولت ترامپ تصویب شد و ترامپ برای کمپین های تبلیغاتی خود از آن استفاده کرد) را یافته اند و می توانند از آن برای محبوبیت بین طرفداران خود استفاده کنند. اما این لوایح آشکارا تبعیض آمیز همه کسانی را که می‌خواهند از حقوق شهروندی محافظت کنند، در کنار هم متحد و بسیج می‌کند.

«شهروندان کشورهای مدنظر از جمله ایرانیان اکنون در بازار املاک و مستغلات با نظارت بیشتری مواجه خواهند شد و اتباع ایرانی قبل از انجام بسیاری از معاملات مجبور به امضای سوگندنامه خواهند شد. تصویب این لایحه همچنین امکان تبعیض بیشتر از سوی مشاوران املاک را علیه ایرانیان به این بهانه که تابعیت مادری خریداران را چک کنند بالا خواهد برد. این رفتار خلاف ارزش های ما در آمریکاست و – اگر عدالت حاکم شود – این قانون به خاطر این که خلاف قانون‌اساسی آمریکاست به همان سرنوشت Alien Land Laws دچار خواهد شد.»

Back to top